آشپزی

ساخت وبلاگ

سوپ کاری مرغ

طرز تهیه مرغ  )

مواد لازم

سينه مرغ 200 گرم
سيرساطوري‌شده يك حبه
كره 70 گرم
عصاره مرغ يك ليتر
آرد سه قاشق سوپخوري
نمك و فلفل به ميزان لازم
روغن مايع چهار قاشق سوپخوري
پودر كاري يك قاشق غذاخوري
پياز يك عدد

سوپ کاری مرغ

سوپ کاری مرغ

طرز تهيه

مرغ را به تكه‌هاي كوچك خرد كرده و در روغن تفت مي‌دهيم. بعد كمي نمك و فلفل را به آن مي‌افزاييم و كنار مي‌گذاريم.

پياز را نگيني ريزكرده و كمي در كره تفت مي‌دهيم، سيرساطوري شده و آرد را اضافه مي‌كنيم و روي حرارت ملايم مي‌گذاريم تا بوي خامي آرد گرفته شود، ولي رنگ آن تغيير نكند.

عصاره مرغ را به آرد اضافه كرده و روي حرارت ملايم مرتب هم مي‌زنيم تا گلوله‌اي از آرد نماند، وقتي مايع يكد‌ستي به دست آورديم در صورت تمايل آن را از صافي عبور مي‌دهيم تا پياز و سير از سس بشامل جدا شود. در اين مرحله مرغ را به سس اضافه كرده نمك و فلفل را به آن مي‌افزاييم، سپس پودر كاري را به سوپ اضافه مي‌كنيم و روي حرارت ملايم قرار مي‌دهيم. در اين حالت ضمن اين‌كه مرغ مي‌پزد، سوپ غلظت لازم را به دست مي‌آورد.

طرز تهیه مرغ  

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 137 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 12:25

نماز حاجت

( نماز جعفر طيار )

منتخب مفاتيح الجنان

نماز حاجت: به نقل از كتاب «مكارم» : زمانى كه شب به نيمه رسيد، غسل كن و دو ركعت نماز بجا آور، در ركعت اول پس از سوره حمد پانصد مرتبه سوره توحيد و همچنين در ركعت دوم پس از سوره «حمد» پانصد مرتبه سوره توحيد و آخر سوره حشر را از
لو انزلنا هذا القران.
.
.
تا آخر سوره، و شش آيه اول سوره حديد، و پس از آن به همان حال كه ايستاده اى هزار مرتبه
ايّاك نعبد و ايّاك نستعين
بگو، سپس نماز را به پايان برسان، و ثناى حق تعالى را بجاى آور، اگر حاجتت برآورده شد كه به مراد خود رسيده اى، و اگر به حاجت خود نرسيدى دوباره اين نماز را بخوان، و اگر حاجتت برآورده نشد، بار سوم آن را بجا آر، ان شاء اللّه بر آورده مى شود

منبع: پايگاه اطلاع رساني دفتر حضرت استاد حسين انصاريان ، موسسه فرهنگي دارالعرفان

نماز جعفر طيار

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 151 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 12:14

نماز براي آمرزش گناهان

( نماز شب  )

منتخب مفاتيح الجنان

دو ركعت بجا آورد و در هر ركعت شصت مرتبه قل هو اللّه احد بخواند چون از نماز فارغ شود، گناهانش آمرزيده شود.
نمازى ديگر: شيخ طوسى رحمه اللّه در كتاب «مصباح» در اعمال روز جمعه گفته: از عبد اللّه بن مسعود روايت شده: رسول خدا صلّى اللّه و عليه و آله فرمود: هركه در روز جمعه پس از نماز عصر دو ركعت نماز بخواند، در ركعت اول سوره فاتحه و اية الكرسى و سوره فلق را بيست وپنج مرتبه، و در ركعت دوم سوره فاتحه و سوره توحيد و ناس را بيست وپنج مرتبه بخواند، و پس از نماز بيست وپنج مرتبه بگويد: لا حول و لا قوة الاّ باللّه العلّى العظيم از دنيا بيرون نرود، تا حق تعالى بهشت را در خواب به او بنماياند و مكانش را در آنجا ببيند.
مؤلّف گويد: سيّد ابن طاووس در فصل سيوسوم كتاب جمال الأسبوع نمازى براى آمرزش گناهان نقل كرده و فرموده: اين نمازى است پر ارج و ارزشمند، كه آن را حاملان اسرار الهى ميشناسند، مبادا در حق آن سستى كنى، هركه ميخواهد به آن كتاب مراجعه نمايد.

منبع: پايگاه اطلاع رساني دفتر حضرت استاد حسين انصاريان ، موسسه فرهنگي دارالعرفان

نماز شب

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 128 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 12:09

پرسش و پاسخ هاي در پيرامون ولايت فقيه و حکم حاکم

پرسش و پاسخ هاي در پيرامون ولايت فقيه و حکم حاکم

مذهبي: (لطفا براي اطلاع از احکام ديني خود فقط به اين مطالب اکتفا نکنيد و به مرجع تقليد خود رجوع کنيد)

س: آيا اعتقاد به اصل ولايت فقيه از جهت مفهوم و مصداق يک امر عقلي است يا شرعي؟
ج: ولايت فقيه که عبارت است از حکومت فقيه عادل و دين‏شناس حکم شرعى تعبدى است که مورد تأييد عقل نيز مى‏باشد، و در تعيين مصداق آن روش عقلايى وجود دارد که در قانون اساسى جمهورى اسلامى ايران بيان شده است.
س : آيا احکام شرعي در صورتي که ولي امر مسلمين به دليل مصالح عمومي مسلمانان، بر خلاف آنها حکم نمايد، قابل تغيير و تعطيل است؟
ج: موارد اين مسأله مختلف است.
س : آيا رسانه‏هاي گروهي در نظام حکومت اسلامي بايد تحت نظارت ولي فقيه يا حوزه‏هاي علميه و يا نهاد ديگري باشند؟
ج: اداره رسانه‏هاى گروهى بايد تحت امر و اشراف ولى امر مسلمين باشد و در جهت خدمت به اسلام و مسلمين و نشر معارف ارزشمند الهى به کار گمارده شود، و نيز در جهت پيشرفت فکرى جامعه اسلامى و حل مشکلات آن و اتحاد مسلمانان و گسترش اخوت و برادرى در ميان مسلمين و امثال اينگونه امور از آن استفاده شود.
س: آيا کسي که اعتقاد به ولايت مطلقه فقيه ندارد، مسلمان حقيقي محسوب مي‏شود؟
ج: عدم اعتقاد به ولايت مطلقه فقيه، اعم از اين که بر اثر اجتهاد باشد يا تقليد، در عصر غيبت حضرت حجت(ارواحنا فداه) موجب ارتداد و خروج از دين اسلام نمى‏شود.
س : آيا ولي فقيه ولايتي دارد که بر اساس آن بتواند احکام ديني را به هر دليلي مانند مصلحت عمومي، نسخ نمايد؟
ج: بعد از وفات پيامبر اکرم(صلى الله عليه وآله) امکان نسخ احکام دين اسلام وجود ندارد، و تغيير موضوع يا پيدايش حالت ضرورت و اضطرار يا وجود مانع موقتى براى اجراى حکم، نسخ محسوب نمى‏شود.
س : وظيفه ما در برابر کساني که اعتقادي به ولايت فقيه جز در امور حسبيه ندارند، با توجه به اينکه بعضي از نمايندگان آنان اين ديدگاه را ترويج مي‏کنند، چيست؟
ج: ولايت فقيه در رهبرى جامعه اسلامى و اداره امور اجتماعى ملت اسلامى در هر عصر و زمان از ارکان مذهب حقّه اثنى‏عشرى است که ريشه در اصل امامت دارد، اگر کسى به نظر خود بر اساس استدلال و برهان به عدم لزوم اعتقاد به آن رسيده باشد، معذور است، ولى ترويج اختلاف و تفرقه بين مسلمانان براى او جايز نيست.
س : آيا اوامر ولي فقيه براي همه مسلمانان الزام آور است يا فقط مقلدين او ملزم به اطاعت هستند؟ آيا بر کسي که مقلد مرجعي است که اعتقاد به ولايت مطلقه فقيه ندارد، اطاعت از ولي فقيه واجب است يا خير؟
ج: بر اساس مذهب شيعه همه مسلمانان بايد از اوامر ولايى ولى فقيه اطاعت نموده و تسليم امر و نهى او باشند، و اين حکم شامل فقهاى عظام هم مى‏شود، چه رسد به مقلدين آنان. به نظر ما التزام به ولايت فقيه قابل تفکيک از التزام به اسلام و ولايت ائمّه معصومين(عليهم‌السلام) نيست.
س : کلمه ولايت مطلقه در عصر پيامبر اکرم(صلي الله عليه وآله) به اين معني استعمال شده است که اگر رسول اکرم(صلي الله عليه وآله) شخصي را به انجام کاري امر کنند، انجام آن حتي اگر از سخت‏ترين کارها هم باشد بر آن فرد واجب است، به‌طور مثال اگر پيامبر(صلي الله عليه وآله) به کسي دستور خودکشي بدهند. آن فرد بايد خود را به قتل برساند. سؤال اين است که آيا ولايت فقيه در عصر ما با توجه به اين که پيامبر اکرم(صلي الله عليه وآله) معصوم بودند و در اين زمان ولي معصوم وجود ندارد، به همان معناي عصر پيامبر(صلي الله عليه وآله) است؟
ج: مراد از ولايت مطلقه فقيه جامع‌الشرايط اين است که دين حنيف اسلام که آخرين دين آسمانى است و تا روز قيامت استمرار دارد دين حکومت و اداره امور جامعه است، لذا همه طبقات جامعه اسلامى ناگزير از داشتن ولى امر و حاکم و رهبر هستند تا امت اسلامى را از شر دشمنان اسلام و مسلمين حفظ نمايد، و از نظام جامعه اسلامى پاسدارى نموده و عدالت را در آن برقرار و از ظلم و تعدّى قوى بر ضعيف جلوگيرى نمايد، و وسائل پيشرفت و شکوفايى فرهنگى، سياسى و اجتماعى را تأمين کند. اين کار در مرحله اجرا ممکن است با مطامع و منافع و آزادى بعضى از اشخاص منافات داشته باشد، حاکم مسلمانان پس از اين که وظيفه خطير رهبرى را طبق موازين شرعى به عهده گرفت، بايد در هر مورد که لازم بداند تصميمات مقتضى بر اساس فقه اسلامى اتخاذ کند و دستورات لازم را صادر نمايد. تصميمات و اختيارات ولى فقيه در مواردى که مربوط به مصالح عمومى اسلام و مسلمين است، در صورت تعارض با اراده و اختيار آحاد مردم، بر اختيارات و تصميمات آحاد امّت مقدّم و حاکم است، و اين توضيح مختصرى درباره ولايت مطلقه است.
س : آيا همانگونه که بقا‏ بر تقليد از ميّت بنا بر فتواي فقها بايد با اجازه مجتهد زنده باشد، اوامر و احکام شرعي حکومتي هم که از رهبر متوفّي صادر شده است، براي استمرار و نافذ بودن احتياج به اذن رهبر زنده دارد يا اين که بدون اذن رهبر زنده هم خود به خود از قابليت اجرايي برخوردار است؟
ج: احکام ولايى و انتصابات صادره از طرف ولى امر مسلمين اگر هنگام صدور، موقت نباشد، همچنان استمرار دارد و نافذ خواهد بود، مگر اين که ولى امر جديد مصلحتى در نقض آنها ببيند و آنها را نقض کند.
س : آيا بر فقيهي که در کشور جمهوري اسلامي ايران زندگي مي‏کند و اعتقادي به ولايت مطلقه فقيه ندارد، اطاعت از دستورات ولي فقيه واجب است؟ و اگر با ولي فقيه مخالفت نمايد فاسق محسوب مي‏شود؟ و در صورتي که فقيهي اعتقاد به ولايت مطلقه فقيه دارد ولي خود را از او شايسته‏تر به مقام ولايت مي‏داند، اگر با اوامر فقيهي که متصدي مقام ولايت امر است مخالفت نمايد، فاسق است؟
ج: اطاعت از دستورات حکومتى ولى امر مسلمين بر هر مکلفى ولو اين که فقيه باشد، واجب است. و براى هيچ کسى جايز نيست که با متصدى امور ولايت به اين بهانه که خودش شايسته‏تر است، مخالفت نمايد. اين در صورتى است که متصدى منصب ولايت از راههاى قانونى شناخته شده به مقام ولايت رسيده باشد. ولى در غير اين صورت، مسأله به‌طور کلى تفاوت خواهد کرد.
س : آيا مجتهد جامع‌الشرايط در عصر غيبت ولايت بر اجراي حدود دارد؟
ج: اجراى حدود در زمان غيبت هم واجب است و ولايت بر آن اختصاص به ولى امر مسلمين دارد.
س : آيا ولايت فقيه يک مسأله تقليدي است يا اعتقادي؟ و کسي که به آن اعتقاد ندارد چه حکمي دارد؟
ج: ولايت فقيه از شئون ولايت و امامت است که از اصول مذهب مى‏باشد. با اين تفاوت که احکام مربوط به ولايت فقيه مانند ساير احکام فقهى از ادّله شرعى استنباط مى‏شوند و کسى که به نظر خود بر اساس استدلال و برهان به عدم پذيرش ولايت فقيه رسيده، معذور است.
س : گاهي از بعضي از مسئولين، مسأله‏اي به عنوان «ولايت اداري» شنيده مي‏شود که به معناي لزوم اطاعت از دستورات مقام بالاتر بدون حق اعتراض است. نظر جنابعالي در اين‌باره چيست؟ و وظيفه شرعي ما کدام است؟
ج: مخالفت با اوامر ادارى که بر اساس ضوابط و مقررات قانونى ادارى صادر شده باشد، جايز نيست. ولى در مفاهيم اسلامى چيزى به عنوان ولايت ادارى وجود ندارد.
س : آيا اطاعت از دستورات نماينده ولي فقيه در مواردي که داخل در قلمرو نمايندگي اوست، واجب است؟
ج: اگر دستورات خود را بر اساس قلمرو صلاحيت و اختياراتى که از طرف ولى فقيه به او واگذار شده است، صادر کرده باشد، مخالفت با آنها جايز نيست.

منبع:khamenei.ir

لينک مستقيم: http://mihangram.com/mazhabi-63.html

مذهبي

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 118 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 12:03

آموزش و نحوه درست کردن ته چين مرغ

آموزش و نحوه درست کردن ته چين مرغ

آشپزي

مواد لازم

مرغ پخته‌شده                                250 گرم
برنج                                            يك و نيم پيمانه
ماست                                         نصف پيمانه
روغن مايع                                     1/4 پيمانه
نمك و فلفل                                   به ميزان لازم
زعفران حل‌شده                             يك قاشق چايخوري
زرده تخم‌مرغ                                  دو عدد
تخم‌مرغ                                        يك عدد
ماست چكيده                                براي تزئين
زرشك                                          يك قاشق سوپخوري
خلال پسته                                   يك قاشق سوپخوري

طرز تهيه

برنج را از شب قبل خيس كرده، آبكش كنيد ماست و  روغن مايع را با زعفران حل‌شده، زرده تخم‌مرغ و تخم‌مرغ كامل مخلوط كرده با نمك و فلفل به وسيله همزن برقي بزنيد تا مواد كاملا يك‌دست شود. مايه يك‌دست شده را با برنج مخلوط كرده باقي‌مانده روغن را در كف تابه بريزيد مايه آماده شده را ريخته و صاف كرده تكه‌هاي مرغ را روي سطح برنج بچينيد بقيه برنج را روي تكه‌هاي مرغ پخته‌شده ريخته صاف كرده و روي حرارت ملايم قرار دهيد تا ته‌چين ته‌ديگ بسته و رنگ بگيرد، از روي حرارت برداشته پس از برگرداندن در ظرف مورد نظر با ماست چكيده، زرشك و خلال پسته تزئين كنيد.

لینک مستقیم: http://mihangram.com/ashpazi-157.html

ته چين

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 124 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 11:56

طرز تهيه کوفته ازميري به همراه کته قالبي پرتقالي

طرز تهيه کوفته ازميري به همراه کته قالبي پرتقالي

آموزش آشپزي

مواد لازم

گوشت چرخ کرده                                               500 گرم
نان تست                                                         2 تا 3 برش
پياز رنده شده                                                   1 عدد
سير پوره شده تا                                               1 قاشق چايخوري
زيره آسياب شده تا                                            1 قاشق چايخوري
زردچوبه، ادويه                                                   به مقدار لازم
جعفري خرد شده                                              2 قاشق سوپخوري
تخم مرغ                                                          1 عدد
نمک و فلفل                                                     به مقدار لازم
آرد سفيد                                                        3/1 پيمانه

سس کوفته

گوجه فرنگي خرد شده                                       2/1و1 پيمانه
فلفل دلمه اي نگيني خرد شده يا فلفل سبز             2/1 پيمانه
پياز تفت داده شده                                            1 عدد
برنج                                                               3 پيمانه
آب                                                                2/1و4 پيمانه
آب پرتقال                                                        1 پيمانه
رنده پوست پرتقال                                             1 قاشق سوپخوري
کره يا روغن                                                     تا 4/1 پيمانه
مخلول زعفران و نمک                                         به مقدار لازم

طرز تهيه

ابتدا نان تست را با کمي شير خيس کنيد سپس در دست بفشاريد تا شير اضافه آن خارج گردد نان به صورت پوره له شده درآيد. پياز رنده شده و سير پوره شده و نان پوره شده فوق و ادويه ها، جعفري خرد شده، تخم مرغ، نمک، فلفل را با هم مخلوط نماييد سپس گوشت چرخ کرده را اضافه تا مايه طوري بگيريد تا انسجام لازم را داشته باشد سپس سس کوفته را به شرح ذيل آماده نماييد.
روغن را به ميزان لازم در ظرف مورد نظر بريزيد پس از گرم شدن گوجه فرنگي و در صورت کمي رب گوجه فرنگي را اضافه و هم بزنيد. سپس فلفل دلمه اي را اضافه با هم تفت دهيد سپس پياز تفت داده شده، زردچوبه و ادويه مورد نظر، شکر،نمک، فلفل و آب به ميزان لازم را افزوده و اجازه دهيد تا بجوش آيد سپس به اندازه يک قاشق سوپخوري از مايه را برداشته در دست فرم داده و در آرد سفيد بغلتانيد و همه کوفته ها را به اين طريق آماده کنيد. سپس سه قاشق سوپخوري روغن مايع و سه قاشق سوپخوري آب را در تابه اي بريزيد و روي حرارت قرار دهيد. پس از گرم شدن، کوفته هاي فوق را داخل آب و روغن قرار دهيدتا با اين روش کمي تفت داده شوند. سپس کوفته هاي کمي تفت داده شده را داخل سس جوشان قرار دهيد و با در بسته روي حرارت کم بگذاريد تا بپزد. سس کوفته ازميري غليظ است و اين کوفته با کته يا در صورت دلخواه چلو سرو مي شود.

کته قالبي پرتقالي

ابتدا برنج را بشوييد سپس با 2/1و4 پيمانه آب سرد براي 30 دقيقه خيس کنيد سپس آب پرتقال و رنده پوست پرتقال و کره يا روغن و نمک و محلول زعفران را اضافه و 55 دقيقه زمان بدهيد تا کته آماده شود. سپس کته قالبي پرتقالي را در ظرف مورد نظر برگردانده و با کوفته هاي فوق سرو نماييد و در صورت دلخواه سطح روي کته را با دنده پوست پرتقال و فندق خرد شده تزيين نماييد.

لینک مستقیم: http://mihangram.com/ashpazi-158.html

غذاي ترکيه اي

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 143 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 11:48

آش گوجه‌سبز

( آش رشته )
مواد لازم


- گوجه‌سبز؛ 750 گرم
- گوشت چرخ‌کرده؛ 300 گرم
- سبزي آش؛ يک کيلوگرم
- بلغور گندم؛ 2 پيمانه
- لوبيا قرم؛ يک پيمانه
- عدس؛ يک پيمانه
- نعنا خشک؛ 3 قاشق سوپ‌خوري سرخالي
- پياز؛ نيم کيلوگرم
- نمک؛ به اندازه کافي
- فلفل؛ يک قاشق چاي‌خوري سرخالي
- روغن مايع؛ به ميزان لازم


طرز تهيه


1) ابتدا لوبيا قرمز را در يک کاسه آب بريزيد و بگذاريد حدود 24ساعت خيس بخورد. بلغور و عدس را نيز به صورت جداگانه در آب به مدت يک‌ساعت خيس کنيد.
2) در اين فاصله، يکي از پيازها را پوست بکنيد و پس از خرد کردن، در تابه‌اي حاوي مقداري روغن داغ شده، بريزيد تا نيمه‌سرخ شود. سپس گوشت چرخ‌کرده را به پياز اضافه کنيد و همراه با آن تفت دهيد.اضافه کردن کمي نمک و فلفل به گوشت را نيز فراموش نکنيد. در تابه را بگذاريد تا گوشت همزمان با سرخ شدن بپزد. در اين فاصله زماني، بقيه پيازها را پوست کنده به صورت خلالي خرد کنيد.
? نکته: شما مي‌توانيد به جاي استفاده از گوشت چرخ‌کرده سرخ شده، در گوشت چرخ‌کرده خام، يک عدد پياز بزرگ رنده کنيد و پس از اضافه کردن نمک و فلفل، مخلوط گوشتي را به صورت کوفته‌هاي ريز درآوريد و در روغن سرخ کنيد. در پايان مقداري از کوفته‌ريزه‌ها را داخل آش ريخته، بقيه را براي تزيين روي آن استفاده کنيد.
3 ) يک قابلمه بزرگ مخصوص آش آماده کنيد و در آن کمي روغن بريزيد و روي شعله اجاق‌گاز قرار دهيد. پيازهاي خلالي‌شده را داخل روغن سرخ کنيد و بعد يک قاشق از نعناي خشک را نيز در روغن تفت دهيد؛ البته پيش از آن، کمي از پياز داغ را براي تزيين روي آش برداريد. حالا لوبيا را همراه دو ليوان آب اضافه کنيد و بگذاريد نيم‌پز شود. پس از آن، عدس و بلغور را اضافه کرده، صبر کنيد تا اين حبوبات هم نيم‌پز شوند.
4) در فاصله زماني لازم براي پخت حبوبات، سبزي را پاک کنيد و پس از شستن، به صورت درشت خرد کنيد. بعد از اينکه همه حبوبات نيم‌پز شدند، سبزي را همراه دو ليوان آب جوشيده به غذا اضافه کنيد.
5 ) گوجه‌سبزها را شسته و چوب آنها را جدا کنيد. بعد از اينکه سبزي پخته شد، گوجه‌ها را همراه گوشت چرخ‌کرده سرخ شده به آش اضافه کنيد. در اين مرحله، حرارت را کم کنيد و اجازه دهيد تا آش کاملا جا بيفتد.
? نکته: شما مي‌توانيد به جاي ريختن همه گوجه‌ها در آش، مقداري از آنها را جدا پخته، بعد از اينکه گوجه‌ها را با قاشق له و هسته‌شان را جدا کرديد، از صافي عبور دهيد و به آش اضافه کنيد. بقيه را هم به صورت درسته مي‌توانيد به آش اضافه کنيد.
6) در پايان در تابه کوچکي مقداري روغن بريزيد و روي حرارت قرار دهيد تا داغ شود. سپس 2قاشق باقيمانده نعنا خشک را در آن تفت دهيد. حالا روي آش را با نعنا داغ و پياز داغ تزيين کنيد.
? نکته: در صورتي که ديگر افراد خانواده آش را به اندازه شما ترش دوست ندارند، مقداري براي خودتان برداريد و به بقيه آش، يک يا 2قاشق سوپ‌خوري شکر اضافه کنيد و بگذاريد چند جوش بزند

( آش رشته 

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 159 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 11:42

نثار پلو

آشپزي

مواد لازم

 – برنج 500 گرم

– خلال بادام 150 گرم

– خلال پسته 150 گرم

– زعفران حل شده به مقدار لازم

– فيله مرغ پخته شده 1 کيلو

– کره 250 گرم

– گلاب 4/1 ليوان

– شربت يا شهد مرباي خلال پرتغال 2/1 ليوان

– دارچين کمي

– شکر در صورت تمايل 100 گرم

– خلال پرتغال شيرين شده 300 گرم

 
طرز تهيه
برنج را شسته و خيس مي کنيم .فيله هاي مرغ را پس از مزه دار کردن در 50 گرم کره تفت مي دهيم سپس برنج را جداگانه آبکش کرده کنار مي گذاريم . خلال پسته و بادام را بعد از شستن در کمي گلاب خيس مي کنيم تا معطر شود سپس ته ظرف برنج را با روغن يا کره کمي چرب مي کنيم و کمي برنج ريخته روي برنج را با خلال پرتغال شيرين شده بدون شهد و خلال بادام و پسته پر مي کنيم هم چنين لايه لايه تکرار مي کنيم تا برنج و مواد مابقي تمام شود در انتها کمي دارچين پاشيده و دم مي گذاريم. بجاي آب روغن روي برنج از شهد مربا و زعفران حل شده و کره استفاده مي کنيم هم چنين مابقي گلاب را اضافه مي کنيم تا پخت نهايي، بعد از دم کشيدن برنج در ديس کشيده لابه لاي برنج را با فيله هاي مرغ که پخته شده بود پر مي کنيم . براي تزيين از خلال پسته و خلال بادام و خلال پرتغال شيرين شده مي توان استفاده کرد .

آشپزي

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 151 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 11:35

نخود پلو با کشمش

( رب انار )

مواد لازم

برنج آبكش‌شده سه پيمانه
نخود و کشمش از هر کدام يك پيمانه
رب انار ترش دو قاشق غذاخوري
مرغ يا گوشت 300 گرم
پياز متوسط دو عدد
نمك، فلفل و ادويه به ميزان لازم

نخود پلو با کشمش

نخود پلو با كشمش پلويي

طرز تهيه

نخود‌ها را از شب قبل خيس كنيد تا نرم شوند و بعد آنها را بپزيد. پيازها را نگيني خرد كرده درون تابه ريخته تا كمي سبك شود سپس تكه‌هاي مرغ يا گوشت را اضافه كرده تا تفت بخورند و بعد نمك و ادويه زده و نصف استكان آب گوشت افزوده تا خوب پخته شوند. وقتي آب گوشت خشك شد نخود‌ها و كشمش‌ها را اضافه كرده و بعد رب انار را افزوده و خوب مخلوط كنيد تا به خورد مواد برود در پايان مواد را لابه‌لاي برنج ريخته و برنج را دم كنيد..

( رب انار

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 146 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 11:30

خوراک بادمجان وکدو

(کيک کشک بادمجان )

مواد لازم:
بادمجان کوچک=3 عدد
کدو مسمايي متوسط=3 عدد
گوجه فرنگي متوسط=6 عدد
سيب زميني متوسط=2 عدد
نخودسبز پخته=يک و نيم ليوان
پنير=60 گرم
روغن زيتون=4 قاشق غذاخوري
نمک و فلفل=به ميزان لازم
طرز تهيه:
سرهاي بادمجان و کدو را جدا کنيد و آنها را به صورت حلقه حلقه،طوريکه انتهاي حلقه ها از هم جدا نشوند و شکل بادمجان و کدو حفظ شود،ببريد.
سه عدد گوجه فرنگي و سيب زميني را حلقه حلقه کنيد و بين حلقه هاي کدو و بادمجان يک در ميان قرار دهيد.کمي فلفل و نمک به آنها بپاشيد.
بادمجان ها و کدوها را يک در ميان در شزف گود نسوزي بچينيد و مقداري روغن زيتون روي آنها بريزيد و ظرف را در فر با حرارت ملايم به مدت 30 تا 40 دقيقه طوري که کدو و بادمجان له نشود،بگذاريد تا بپزد.
سپس ظرف را از فر بيرون بياوريد. گوجه فرنگي هاي باقي مانده را خرد کنيد و همراه نخود پخته در وسط ظرف قرار دهيد،پنير را روي مواد درون ظرف رنده کنيد و 10 دقيقه ديگر ظرف را در فر قرار دهيد. اين غذا را با همين ظرف سر سفره ببريد

کيک کشک بادمجان

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 141 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 11:25

آموزش و طرز تهيه کاپوچينو در منزل

آموزش و طرز تهيه کاپوچينو در منزل

آموزش آشپزي

مواد لازم

شير چرب                             200 ميلي ليتر
شکر                                   ½ قاشق چايخوري
قهوه يا اسپرسو دم کرده

طرز تهيه

1-شير سرد را با شکر مخلوط کرده و روي شعله گاز قرار مي دهيم تا بجوش بيايد .ظرف را از روي حرارت برداشته و با استفاده از همزن دستي يا برقي هم مي زنيم تا خوب کف کن نکته اينجاست که بايد از يک طرف شروع به هم زدن کنيد و به صورت چرخشي از همزن استفاده نکنيد.
2-قهوه را دم کرده که مي توان از قهوه ترک و يا اسپرسو استفاده کرد
3-داخل فنجان تا يک سوم آن قهوه مي ريزيم و با استفاده از يک قاشق شير گرم را داخل فنجان مي ريزيم تا دوسوم فنجان و آخرين مرحله اضافه کردن کف شير هست. استاندارد اندازه فنجان کاپوچينو 150-180ml است. اما شما مي توانيد فنجان بزرگتر در صورت نياز استفاده کنيد.
4-و در انتها مي توانيد روي آن را با پودر دارچين يا قهوه تزئين کنيد.

لينک مستقيم: http://mihangram.com/ashpazi-156.html

کاپوچينو

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 136 تاريخ : شنبه 26 تير 1395 ساعت: 14:21

اس ام اس و پيامک خنده دار سري جديد

اس ام اس و پيامک خنده دار سري جديد

در سايت ميهن گرام سري جديد اس ام اس خنده دار قرار داده شده است

بــابام تلوزيون نگاه ميکرد
گـفتم بابا يخورده پول بده ندارم
برگـشت ي نگاهي کرد
بعـد دوباره روشوکرد سمت تلوزيون.
فـقط ميخواست دوتا تيک بخوره Seen بشه

اس ام اس خنده دار

تازگيـا يادگرفتم کولر رو تنظيم کنم توي ساعت مشخصي روشن شه.
هيچي ديگـه حالا ميتونم شبا تنظيم کنم بعد از خواب روشن شه و تا بيدار شيم خاموش شه
بيچـاره بابام روحش هم خبر دار نميشه

اس ام اس خنده دار

امـروز رفته بودم پشت بوم که آنتن تلو?ز?ونون رو تنظ?م کنم، با
مـوبا?لم شماره خونه رو گرفتم به مامانم م?گم: الو، مامان خوبه
مـامانم هم م?گه : مرس? همه خوبن شما خوب?ن؟ خانواده خوبن؟
ببخـش?د بجا ن?اوردم

اس ام اس خنده دار

يــه بـارم اومـدم واسـه ايـنـکـــه بـگــم مـن خـيـــلـي غـمـگيـن و خـسـتـم آه بـکشـم
.
.
.
آب دهــنـم پــريــد تـو لـوزالـمـعـدم؛
تـا ده روزم داشــتـم ســرفه مـيـکــردم
اصــلا غــم و غــصـه يـادم رفـــت

اس ام اس خنده دار

ــــــــــــــــــــــــــــــ

.

.

.

.

.

.

کـش شلوار کُرديم بود در رفت
بيا اينـم کپي کن

اس ام اس خنده دار

يکـي از افتخاراتم اينه که 750 تا پيامک تبليغاتي نخونده دارم

اس ام اس خنده دار

يکـي هميشه به يادمه
يکـي هميشه منتظرمه تا بيام
يکـي هميشه آرزوي ديدنمو داره
يکي هميـشه تو فکرشم
.
.
.
.
اونم مغـازه دار سر کوچه مونه
چيه فک کردي پسـت عاشقانس

اس ام اس خنده دار

آدمـها مثل قايق اند
نمي دونم شـايدم نباشن

به هـر حال من وظيفه خودم دونستم که اشاره کنم

اس ام اس خنده دار

ديـشب تو حال خوابيدم يكم اونور ترمم يه گلدون كاكتوس بود
صبـح مامانم اومده بايه نگراني خاصي ميگه گلدونه نيستش تو نخورديش
يعني شـما ميگيد منو چي فرض كرده ؟

اس ام اس خنده دار

يه بار رفـته بودم خونه فاميلمون به بچشون به شوخي گفتم چي دارين؟
.
.
.
.
.
.
گفت کباب داريم ولي مـامانم گفته هروقت تو رفتي ميخوريم

اس ام اس خنده دار

لينک مستقيم: http://mihangram.com/funny-sms-38.html

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 149 تاريخ : شنبه 26 تير 1395 ساعت: 14:16

آموزش و نحوه درست کردن سوهان عسلي

آموزش و نحوه درست کردن سوهان عسلي

آموزش آشپزي

مواد لازم

خلال بادام                           2/1 پيمانه(150 گرم)
شکر                                  يک پيمانه سرخالي(150 گرم)
عسل سفت                        سه قاشق سوپخوري پر(150 گرم)
روغن آبکرده                         4 قاشق سوپخوري(100 گرم)
زعفران سائيده                     يک قاشق چايخوري

طرز تهيه

خلال بادام را مي شوييم و در صافي مي ريزيم و ته سيني را خوب چرب مي کنيم ،سپس شکر و عسل و روغن را در ظرف کوچکي مي ريزيم و روي آتش مي گذاريم،حرارت بايد تند و يکنواخت باشد. گاهي بهم مي زنيم تا شکر ذوب و طلايي شود.
بعد بادام را داخل مايه مي ريزيم و گاهي بهم مي زنيم تا بادام نيز طلايي شود(سوهان عسلي را نبايد زياد بهم زد زيرا روغن آن جدا مي شود)
وقتي مايه کاملا طلايي شد زعفران را در کمي آبجوش حل مي کنيم و داخل مايه مي ريزيم. براي امتحان از مايه کمي گوشه سيني مي ريزيم وقتي فورا بسته شد سوهان عسلي آماده است.حرارت را خيلي ملايم مي کنيم تا حدي که سوهان عسلي فقط گرم بماند. بعد از مايه با قاشق کوچک با فاصله روي سيني مي ريزيم و فوري دو سه عدد خلال پسته روي آن قرار مي دهيم،بعد از سرد شدن با کارد سوهانها را از سيني جدا مي کنيم و در ظرف درداري محفوظ نگاه مي داريم.

لينک مستقيم: http://mihangram.com/ashpazi-154.html

سوهان

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 162 تاريخ : شنبه 26 تير 1395 ساعت: 14:10

فسنجان بادنجان (تيل قاتق)

مواد لازم خورش فسنجان

گردوي ساييده‌شده 200 گرم
گوجه‌فرنگي چهار عدد
پيازبزرگ يك عدد
سير سرخ كرده يك قاشق مرباخوري
رب انار يك قاشق سوپخوري
بادنجان پنج عدد
زردچوبه نصف قاشق چايخوري
فلفل سياه نصف قاشق چايخوري
نمك به ميزان لازم
آب پنج پيمانه


طرز تهيه فسنجان

گوجه ‌فرنگي را پوست كنده و نگيني خرد مي‌كنيم و با كمي‌روغن تفت مي‌دهيم. پياز را رنده كرده و به گوجه ‌فرنگي اضافه مي‌كنيم. گردو و رب‌انار را به مواد افزوده و به مدت پنج دقيقه تفت داده، آب را داخل مواد مي‌ريزيم. نمك، فلفل و زرد چوبه را اضافه مي‌كنيم و يك ساعت و نيم زمان لازم دارد تا خورش جا بيفتد. (در صورت تمايل مي‌توان سير سرخ كرده نيز در خورش ريخت.)  بادنجان را از وسط نصف كرده و سرخ مي‌كنيم و درون خورش مي‌ريزيم.

نكته: بهتر است اين خورش در قابلمه رويي آماده شود. تيل به معني گل و قاتق به معني خورش مي‌باشد. نام اين غذا به خاطر رنگ آن است و از غذاهاي محلي استان مازندران مي باشد.

خورش فسنجان با گوشت قلقلي

 

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 136 تاريخ : شنبه 26 تير 1395 ساعت: 14:02

کوکوي گردو

( رب انار )

مواد لازم

? گردوي آسياب شده: 200 گرم
? تخم مرغ: 4 عدد
? پياز درشت: 1 عدد
? رب انار: 2 قاشق غذاخوري
? کنجد خام: 1 قاشق غذاخوري
? زعفران دم کرده: 1 قاشق چاي خوري
? نمک و فلفل: به ميزان لازم
? روغن: به ميزان لازم
? جعفري، گوجه فرنگي و تربچه: براي تزئين

طرز تهيه

گردوي آسياب شده يا چرخ شده را با پياز رنده شده و تخم مرغ ها و نمک، فلفل و زعفران دم کرده و کنجد آسياب شده را همراه با رب انار مخلوط کرده خوب هم مي زنيم تا مايه ي کوکوي ما بدست آيد.
روغن را در تابه داغ کرده و مواد کوکو را مانند کوکوهاي ديگر داخل روغن با شعله ملايم سرخ مي کنيم.
پس از پختن کوکو آن را در ديس چيده همراه با جعفري و گوجه فرنگي و تربچه تزئين مي کنيم.
نکته: اين کوکو را به صورت سرد و گرم سرو مي کنند.

( رب انار )

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 159 تاريخ : شنبه 26 تير 1395 ساعت: 13:55

کيک با سفيده تخم مرغ

(کيک کشک بادمجان )

مواد لازم


آرد 1 فنجان
BP 2 قاشق چايخوري
کره 2/1 فنجان
شکر 1 فنجان
وانيل 4/1 قاشق چايخوري
شير 1 فنجان
سفيده تخم مرغ 3 عدد

طرز تهيه


کره نرم شده ، شکر و وانيل را با هم مخلوط کرده بهم مي زنيم تا کمي نرم شود. بعد شير را کم کم اضافه کرده و زدن ادامه مي دهيم. سپس آرد و BP را اضافه کرده .سفيده تخم مرغ را بزنيد تا از ظرف نريزد. طي سه مرحله با ليسک به بقيه مواد اضافه کنيد و مايه کيک را در قالب 20 سانتي در فر 350 درجه به مدت 25 تا 30 دقيقه در طبقه وسط فر بپزيد.
 

کيک کشک بادمجان

 

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 159 تاريخ : شنبه 26 تير 1395 ساعت: 13:49

پيامک و اس ام اس عاشقانه با موضوع تبريک تولد

پيامک و اس ام اس عاشقانه با موضوع تبريک تولد

در اين قسمت از سايت ميهن گرام اس ام اس تبريک تولد قرار داده شده است

اگـر مـيـشد تمام شهر را به مناسبت ميلادت اذين ميبستم
اگـر ميـشد روز ميلادت را در تقويم ها روز تعطيل ثبت ميکردم تا همه بدانند
که زميني شدن تو واقعه عظيمي ست و همه جا بايد تعـطيل باشد به خاطر آمدنت
اگـر ميـشد خيلي کارها برايت ميکردم اما دريغ
پــس آذين بندي دلم و تعطيلي دنياي مرا به يمن ميلادت قبول کن و تبريک
عـاشـقانه ام را پذيرا باش. تولد تو طلوع عشق ست براي قلب بي قرارم

♥♥

اس ام اس عاشقانه


♥♥

هــم نفسم
امــشب شب تولد توست
شــبي که ستاره ايي به آسمان زندگيت افزوده مي شود
ســتاره ايي که مي تواند همانند نقطه عطفي در زندگيت بدرخشد و نوراني تر از تمامي ستارگان شود
عشــقم
سـوسـوي ستارگان آسمان در التهاب آمدن توست
آمــدي و آسمان و زمين را برايم بهشت کردي
تـنـها ستاره ي آسمان قلبم
تــولدت مبارک

♥♥

اس ام اس تبريک تولد


♥♥

ميــلاد تو شيرين ترين بهانه ايست
كــه مي توان با ان به رنج هاي زندگي هم دل بست
مـيـلادت مبارک

♥♥

اس ام اس تبريک تولد


♥♥

ديشــب براي روز تولدت يک سبد ستاره چيده ام
تکه اي ازماه را و يـک شاخه نيلوفر
تو مـتـولد مي شوي و من عاشق تر ميشوم
تولدت مـبارک

♥♥

اس ام اس تبريک تولد


♥♥

اين هـديه ي آسـماني چشمانت
دلبـسته به شمعداني چشمانت
اي عشــق تولدت مبارک قلبم
تـقديم به مهرباني چشمانت
تــولدت مبارک مهربون

♥♥

اس ام اس تبريک تولد


♥♥

روز تــولدت بهترين روز عمرم است
روزي كه باتپــش هاي تند تندقلبت شروع به زندگي كردي و نام تو درقلبم روييد
بـهترينم تولدت مبارك

♥♥

اس ام اس تبريک تولد


♥♥

سـتـاره هارابراي آمدنت گلچين کرده بودم وقتي آمدي
خورشيـد نگاهت ديگرستاره اي برايم نگذاشت
اما من از بـس دوستـت دارم با عشق قلبم راتقديمت ميکنم
تولدت مــبارک

♥♥

اس ام اس تبريک تولد


♥♥

بهــترينم بهترين آرزو را براي بهترين روزهايت آرزومندم
تولدت مـبارک

♥♥

اس ام اس تبريک تولد


♥♥

امـروز بهـترين روز زندگيمه
روزيه که خـدا يه فرشته ي مهربونشو بهم هديه داد
کـاش زمان وايسـه و امروز تموم نشه هيچوقت
بهـترين لحظه هام کنار تو بودن
از خدا مـيـخوام سال هاي ديگه اين روزو کنار هم جشن بگيريم
روزت مبـارک فرشته ي زندگيم

♥♥

اس ام اس عاشقانه


♥♥

تَـوَلُد تَوَلُد تَوَلُدِت مُبـارَک
مُبارَک مُبارَک تَوَلُدِت مُبـارَک
لَـبِـت شاد و دِلِت خوش
چـو گُل پُرخَنده باشي
بـيـا شَمعا رو فوت کُن
کـه صَد سال زِنده باشي
تَـوَلُد تَوَلُد تَوَلُدِت مُبـارَک
مُبـارَک مُبارَک تَوَلُدِت مُبارَک
ت َ و َ ل ُ د ِ ت مُ ب ا ر َ ک

♥♥

اس ام اس عاشقانه تبريک تولد

لينک مستقيم: http://mihangram.com/lovely-sms-happy-birthday-2.html

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 133 تاريخ : شنبه 26 تير 1395 ساعت: 13:42

دستورالعملي براي عزت يافتن و عزيز شدن

دستورالعملي براي عزت يافتن و عزيز شدن

مذهبي:

اين توصيفي است که در طليعه ي ماه مبارک رمضان، در محفل انس با قرآن، رهبر عزيز انقلاب (مدظله العالي) از قرآن دارند؛ اين برگرفته از نگاهي عميق و جهاني به قرآن است و يادآورمان مي شود که قرآن، زنده است؛ حيات دارد و کارهاي عظيمي مي کند.

چرا با قرآن و در قرآن عزت و قدرت موج مي زند؟ چگونه است که “قدرت ها و ابر قدرت   ها و بمب اتم و رژيم صهيونيستي و امثال اينها، هيچ غلطي نمي توانند بکنند؛ مهم اين است که ما پايه  هاي ايمانيِ قرآني خودمان را روزبه روز مستحکم تر کنيم”( بيانات مقام معظم رهبري در محفل انس با قرآن کريم در اولين روز ماه مبارک رمضان 1437- 18/3/95)
پاسخ قرآن به اين گونه سوالات مي تواند در چهار دسته جاي مي گيرد:

1-  قرآن کتابي است از سوي خداي قدرتمند

“تَنْزِيلُ الْكِتابِ مِنَ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ ” (جاثيه، 2) (زمر،1) “اين كتابى است كه از سوى خداوند عزيز و حكيم نازل شده است. “

“آنچه را خداوند از رحمت براى مردم بگشايد كسى نمى  تواند جلو آن را بگيرد ” و “آنچه را باز دارد و امساك كند كسى بعد از او قادر به فرستادن آن نيست”

“عزيز” به معنى قدرتمند و شكست ناپذير است (تفسير نمونه، ج 21، ص 227) پس قرآن کلام کسي است که از موضع قدرت بي ¬انتها و بي منازع سخن مي گويد. پس تمسک به قرآن مي تواند انسان را به آن منبع عظيم عزت و قدرت متصل کند. قدرتي که اگر اراده کند که منفعتي به کسي داده شود، هيچ مانعي سر راهش نتواند بود: “ما يَفْتَحِ  اللَّهُ  لِلنَّاسِ  مِنْ  رَحْمَةٍ فَلا مُمْسِكَ  لَها” (فاطر، 2) “آنچه را خداوند از رحمت براى مردم بگشايد كسى نمى  تواند جلو آن را بگيرد ” و “آنچه را باز دارد و امساك كند كسى بعد از او قادر به فرستادن آن نيست” “وَ ما يُمْسِكْ  فَلا مُرْسِلَ  لَهُ  مِنْ  بَعْدِهِ ” (فاطر، 2)

2-  عزت، فقط در دست خداست

قرآن مي فرمايد: “مَنْ كانَ يُريدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَميعا” (فاطر، 10) كسانى كه عزت مى  خواهند از خدا بطلبند چرا كه تمام عزت از آن خداست : “وَ لا يَحْزُنْكَ قَوْلُهُمْ إِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَميعاً هُوَ السَّميعُ الْعَليمُ ” (يونس، 65)
در حديثى از انس نقل شده كه پيامبر صلي الله و عليه وآله فرمود: “ان ربكم يقول كل يوم انا العزيز، فمن اراد عز الدارين فليطع العزيز” ” پروردگار شما همه روز مى  گويد: منم عزيز و هركس عزت دو جهان خواهد بايد اطاعت عزيز كند”
در حالات امام حسن بن على عليه السلام مى  خوانيم كه در ساعات آخر عمرش هنگامى كه يكى از ياران به نام “جنادة بن ابى سفيان” از او اندرز خواست نصايح ارزنده و موثرى براى او بيان فرمود كه از جمله اين بود:
“و اذا اردت عزا بلا عشيرة و هيبة بلا سلطان فاخرج من ذل معصية اللَّه الى عز طاعة اللَّه” “هرگاه بخواهى بدون داشتن قبيله “عزيز” باشى و بدون قدرت حكومت، هيبت داشته باشى، از سايه ذلت معصيت خدا بدر آى و در پناه عزت اطاعت او قرار گير”
و اگر مى  بينيم در بعضى از آيات قرآن “عزت” را علاوه بر خداوند، براى پيامبر صلي الله و عليه وآله و مومنان قرار مى  دهد: “وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُوْمِنِينَ ” (منافقون، 8) به خاطر آن است كه آنها نيز از پرتو عزت پروردگار كسب عزت كرده  اند، و در مسير طاعت او گام بر مى  دارند. (تفسير نمونه، ج 18، ص193- 194)

3- قرآن، کتابي قدرتمند است

وَ إِنَّهُ لَكِتابٌ عَزِيزٌ: “قرآن كتابى است قدرتمند و شكست ناپذير” (فصلت، 41)
يکي از توصيفاتي که قرآن از خودش ميکند، وصف عزت و قدرتمندي است. قرآن، يک معجزه است و معجزه يعني آن چه که ديگران در برابرش عاجز و ناتوانند و قرآن در ميان همه ي معجزات، سرآمد و بي مانند است.

4-  قهرمانان قرآن الگوهاي عزت و استقامت

انس با قرآن ، سبب مي شود سبک زندگي اسوه ها و قهرماناني که قرآن معرفي مي کند، در زندگي انسان پياده شود. کم کم مومنِ مأنوس با قرآن، از الگوهاي قرآني تأثير فکري و رفتاري مي پذيرد.

“هرگاه بخواهى بدون داشتن قبيله “عزيز” باشى و بدون قدرت حكومت، هيبت داشته باشى، از سايه ذلت معصيت خدا بدر آى و در پناه عزت اطاعت او قرار گير”

يکي از جنبه هاي شخصيتي قهرمانان قرآن، قدرت و شکست ناپذيري است. قهرمانان قرآن مانند کوهند. اتفاقات کمرشکن زندگي، تکانشان نداده است چون با تمام وجود، به دست قدرت حضرت حق، پشت گرمند.
موساي کليم الله از قلدري هاي فرعون ترسيده بود يا ابراهيم بت شکن از تهديدهاي نمرود؟ يوسف پيامبر از سياهچال مکر زليخا بيم داشت يا نوح نبي از طعن و تمسخر کافران؟ هيچکدام.
در قاموس قهرمانان قرآن، سرخم کردن و اظهار عجز در برابر غير خدا، معنايي ندارد. تکيه کردن به پشتوانه اي غير از خداي متعال، پذيرفته نيست.
آنچه که قرآن از برهه هاي زندگيِ اولياي خدا -که همان اسوه ¬هاي زندگي هستند براي ما- مي گويد، آيينه اي تمام نماست از: “إِنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُون ” (احقاف، 13)
در سخت ترين شرايط چون خدا هست، ترس و نااميدي، نيست. براي نمونه، وقتي همراهان موسي (عليه السلام) هنگام هجرت، خود را در حصار فرعونيان ديدند و کار را تمام شده يافتند، دلِ قرص پيامبرشان، تنها گرمِ همراهيِ خدا بود:
“فَلَمَّا تَراءَا الْجَمْعانِ قالَ أَصْحابُ مُوسى  إِنَّا لَمُدْرَكُون  قالَ كَلاَّ إِنَّ مَعي  رَبِّي سَيَهْدين”  (شعرا، 61- 62)
“هنگامى كه دو گروه يكديگر را ديدند، ياران موسى گفتند: به طور قطع ما در چنگال فرعونيان گرفتار شديم و راه نجاتى وجود ندارد. گفت: چنين نيست آنها هرگز بر ما مسلط نخواهند شد، چرا كه پروردگار من با من است و به زودى مرا هدايت خواهد كرد.”
و سخن پاياني نيز از فرمايشات رهبر انقلاب است که فرمود:
“قرآن اين است؛ يک قدرت فوق  العاده و بي  انتها که ما به قدر ظرفيّت خودمان بايد بتوانيم ان  شاء الله از آن استفاده بکنيم.”

منبع: موسسه فرهنگي و اطلاع رساني تبيان

عزت يافتن

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 243 تاريخ : شنبه 26 تير 1395 ساعت: 13:37

آموزش و طرز تهيه رولت سبزي بدون گوشت

آموزش و طرز تهيه رولت سبزي بدون گوشت

آشپزي:

مواد لازم

كره                                              60 گرم
تره‌فرنگي                                       يك ساقه
سير                                             دو حبه
آرد سبوس‌دار گندم                           نصف ليوان
شير پاستوريزه                                 يك ليوان
تخم‌مرغ                                         چهار عدد
پنير پارمسان رنده شده                     دو قاشق غذاخوري
نمك و فلفل                                    به مقدار لازم

مواد لازم براي داخل رولت

اسفناج پخته و خرد شده                   سه قاشق غذاخوري
پنير پارمسان رنده شده                     100 گرم
ذرت پخته شده                               يك پيمانه
پيازچه خرد شده                             يك قاشق غذاخوري
پنير خامه‌اي                                   50 گرم
آويشن                                          به ميزان لازم

اين غذا براي چهار تا شش نفر مناسب مي باشد

طرز تهيه

سير و تره‌فرنگي را خرد كرده و با كمي كره تفت دهيد تا نرم شوند بعد بقيه كره را با آرد، نمك و فلفل مخلوط كنيد و روي حرارت بگذاريد تا خامي آرد برطرف شود. سپس به مخلوط كره و آرد، كم‌كم شير بيفزاييد و هم بزنيد و روي حرارت بگذاريد تا غليظ شود.
در اين لحظه زرده‌هاي تخم‌مرغ‌ها را از سفيده‌ها جدا كنيد و سفيده‌ها را با هم بزنيد تا فرم بگيرند. زرده‌ها را هم بزنيد و به مخلوط تره‌فرنگي، سير و سس آرد بيفزاييد. سفيده تخم‌مرغ زده شده را به مواد فوق بيفزاييد و مخلوط را به آرامي هم بزنيد.
آن‌گاه ذرت، اسفناج و پنير پارمسان رنده شده، پيازچه خرد شده، آويشن و پنير خامه‌اي را با هم مخلوط كنيد و كنار بگذاريد.
بعد مخلوط خمير را در سيني فر كه با كاغذ روغني پوشانده شده بريزيد و به مدت 12 دقيقه در طبقه وسط فر كه از قبل داغ شده با حرارت 180 درجه بگذاريد تا پف كند بعد از فر در آوريد و سطح آن را پنير پارمسان رنده شده بريزيد و از مواد رولت سطح خمير را بپوشانيد و خمير را لوله كنيد و دوباره به مدت 15 دقيقه در فر بگذاريد. بعد از خنك شدن رولت را برش بزنيد.

نكته: در مواد داخل رولت به جاي پنير پارمسان مي‌توانيد از پنير فتا استفاده كنيد.

لينک مستقيم: http://mihangram.com/ashpazi-155.html 

رولت سبزي

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 147 تاريخ : شنبه 26 تير 1395 ساعت: 13:25

آموزش و طرز تهيه چند نوع آبميوه چربي سوز

آموزش و طرز تهيه چند نوع آبميوه چربي سوز

آشپزي

به گزارش خبرنگار کلينيک گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران؛ کاهش وزن نياز به يک انگيزه ي قوي دارد؛ اما به جز انگيزه به راهکارهاي ديگري هم نياز داريد تا بتوانيد نتيجه ي مورد نظرتان را دريافت نماييد، يکي از اين راهکارها دريافت آبميوه هاي چربي سوز است. در اين اينفوگرافي طرز تهيه 3 آبميوه  رژيمي را آورده ايم.
آب ميوه هاي طبيعي به علت داشتن ريز مغذي ، سرشار از املاح و ويتامين هاي مختلف بوده و عامل خوبي براي مهار اشتها و پرخوري افراد چاق است و آنزيم هاي موجود در اين ميوه ها وزن را به طور طبيعي پايين مي آورد.

آبميوه کرفس استويا

مواد لازم

3 ½فنجان گوجه فرنگي خرد شده
2 فنجان خيار خورد شده
کرفس 1 ساقه
3-4 قطره استويا (اختياري)
½ قاشق چاي خوري فلفل سياه و سفيد زمين
¼ قاشق چاي خوري فلفل قرمز
½ قاشق چاي خوري نمک دريا

دستور تهيه

براي درست کردن اين آب ميوه ابتدا کرفس را خرد کرده و سپس آب آن را بگيريد و بعد از آن يک مقدار استويا به آن اضافه کنيد تا کمي مزه شيريني به آن دست يابد و پس از اضافه کردن خيار و گوجه خرد شده قدري فلفل سياه و قرمز همراه با نمک ، با آب کافي و کم برگ نعنا مي توانيد آنرا ميل کنيد

آب ميوه شاهي و آب هويج

مواد لازم

1 فنجان شاهي خرد شده
2-3 هويج متوسط
2 گوجه فرنگي خرد شده رم
½ فنجان اسفناج
½ فنجان گشنيز
1 قاشق چاي خوري فلفل سياه و سفيد
1 قاشق چاي خوري نمک

دستور تهيه

هويج را شسته و با مقداري برگ گشنيز آن را داخل آب ميوه گيري ريخته و با مقداري آب و کمي شکر هر روز صبح قبل از صبحانه آن را ميل کنيد.

آب ميوه کرفس و چغندر قند

مواد لازم

4-5ساقه کرفس
1 چغندر کوچک، مکعب
1 فنجان اسفناج خرد شده درشت
گشنيز 1 دسته
1 قاشق چاي خوري نمک دريا

طرز تهيه

همه مواد را در ظرفي ريخته و مقداري آب ليمو به آن اضافه کنيد ، سپس آن را با مقداري آب ميل کنيد .توجه داشته باشيد که آب کرفس سموم را از بدن دفع مي کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

لينک مستقيم:http://mihangram.com/ashpazi-152.html

آبميوه چربي سوز

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاطفه ashpazi25 بازدید : 156 تاريخ : شنبه 26 تير 1395 ساعت: 13:21